Otevřít panel přihlášení
Alpy 2007
Napsal uživatel Méďa - Dangeorus Riders Vlašim    Pátek, 13 Červen 2008 08:57

ALPY 2007

Myšlenka vyrazit letos do Alp vznikla už někdy na Jaře,a přestože to zpočátku vypadalo,že nás pojede až dost, skutečnost byla jako vždy jiná...
 Postupně začali účastníci jeden po druhém odpadat, jednomu se nelíbilo to druhýmu zase ono, takže jsme nakonec zbyli poslední dva mohykáni-já (Méďa SV650S) a Švejdík(BMW F650).Řekli sme si no problemo,ať si ostatní letěj třeba na Bahamy, my si svojí motodovču pořádně užijem:-) Jak se blížil plánovaný odjezd tj. první víkend v srpenci ozvali se dva čerství členové Ferry(Shadow600) a Vosa(KTM LC4 SM),že by jako taky rádi vyrazily s náma, ale až poslední tejden v srpnu páč jindy nedostanou dovču. Inu stará pravda zní, že čím větší parta, tím větší prdel a tak sme přesunuli dovču na konec srpna. Měl sem trochu obavu o počasí, aby sme v Alpách neumrzli, ale ta se nakonec ukázala jako zbytečná. Týden před odjezdem se k nám na našem motosrazu nečekaně připojil ještě starej dobrej biker Píďa a jeho novinka SV1000S a tak byla sestava kompletnaja.

Sobota 25.8.-Den první: Odjezd byl domluven na 9:00 ráno klasicky od benzinky. Já jako starej mazák sem si nechal balení až na ráno, a tak sem v 8:45 s radostí zjistil, že i přes vypůjčené brašny (ještě jednou díky Červe a Mímo) to na motorku všechno prostě nenarvu. Následovala mírná redukce zavazadel a zhruba v 9:15 sem byl na benzině. Když sem spatřil Vosu jak má na zádech jen batůžek a na motorce spacák s karimatkou trochu sem se zastyděl, ale co lepší si vzít všechno než pak něco postrádat ne že ne:-) Natankováno, dokouřeno a Fanda se ještě jen tak pro jistotu ptá jestli máme všichni zelený karty do Rakous. Švejdík jí má samo doma a aniž bychom to tušily dává nám tím najevo, že nás podobnejma špekama bude zásobovat celou dovču:-) Takže výjezd nakonec asi v 9:45 ale co nikam nechvátáme. Je krásný počasí, ale i tak je cesta naší vlastí celkem nuda a všichni už se těšej k našim jižním sousedům. Někde u Tábora ve mně ale trošku hrkne - jakobych z motorky slyšel vycházet prapodivný zvuky. Vyklánim se a koukám na chladič, kterej má po mojí srážce se srnkou tvar paragrafu, jestli nedejbože neprasknul. Nic nepozoruju a tak nervozně dojíždím až na první semafory. A to už taky přijíždí řešení mojeho problému-vedle mě za doprovodu oněch pazvuků zastavuje Švejdík a jeho BMW a mě padá kámen ze srdce. Při zastávce na obědě kdesi před Budějovicemi se mi Vosa svěřuje s tajemstvím-jeho KTM asi něco je, protože takový zvuky z ní ještě za jízdy neslyšel… No Švejdík si s náma prostě pohrál:-) Na Dolním Dvořišti už jsme jen dotankovali plný, koupili zásoby alkoholu do kempu a konečně přejeli čáru. Čeští celníci se s náma rozloučily hezky: “Dobrý,dobrý jeďte doprdele..“. Po přejetí hranic jakobyste mávnutím proutku vjeli do jiného světa-silnice jak na Masarykáči v Brně, všude kolem perfektně posekaný a upravený louky, sem tam nějaká kravička… No asi to všichni znáte, ale stejně se vždycky musim ptát proč to takhle nejde i u nás. Po E55 pokračujeme přes Freistadt, Mauthausen a pak po krásný silnici kopírující Dunaj až do Melku. Někde v těchto místech přichází další Švejdíkova chvíle. Na jedné z rovinek stavíme u nějaké kapličky na cígo a WC. Po chvilce všichni odjíždíme a na vjezdu zůstává pouze Švejdík a za ním Vosa. Celkem v dálce je vidět jak se k nim za pohupování a svištění ve větru řítí dvoupatrák. Švejdík na něj chvilku kouká, pak skloní hlavu a řeší patrně nějakou problematiku na jeho BMW. Vosa v domnění, že Švejdík čeká až autobus prosviští kolem v klidu relaxuje. V tom ale Švejdík nečekaně zdvihá hlavu, dává za jedna a s typickym prdlánim bavora vjíždí do hlavní. Naplno rozparáděnej autobusí obr, kterej byl v tu chvíly tak 100m před Švejdíkem, s timhle jeho vtípkem asi taky nepočítal a tak za troubení jde na krev na brzdy do protisměru a turisti uvnitř maj asi o zážitek dovolený postaráno. Takhle „nakočičenej“ autobus prej ještě Vosa neviděl:-) Švejdíkovy je to ale šumák, dává za dva a v klidu pokračuje v cestě:-) Na další zastávce v Melku už toho máme všichni celkem dost. Nejvíc asi Vosa, kterej se nám později přiznal, že už toho měl plný kecky v Budějovicích-no jo motard od KTM holt není úplně to pravý na cestování:-) Ale držel se statečně a když sme ho ujistili, že už to je slabejch 50km tak sme opět vyrazily. Mno z těch slibovanejch 50 se nakonec vyklubalo dobrech 150km, ale už to bylo převážně horskejma serpentýnama, takže Vosa najednou zmizel a znovu sme ho našli až v Mariazell-jo tady sem mu ten jeho vibrátor pro změnu dost záviděl:-) Švejdík ještě seknul jedno číslo když začal 180° točky projíždět v protisměru, ale i on si pochvaloval že se parádně svez takže sme kolem 18:00 dorazili živí a zdraví do naší cílové stanice-malebného alpského městečka Mariazell. Na tacháčích bylo v tu chvíly něco kolem 430km takže slušná porce. Chvilku sme bloudili a nemohli najít Červem slibovanej kemp u jezera, ale nakonec sme ho díky jeho podrobnému plánku našli. Kemp vypadal v pohodě a jezero vedle bylo fakt jak z pohádky, a tak sme to tam bez otálení zapíchly. Já se Švejdíkem sme okamžitě vyrazily na jeho BMW do města pro birníky-všechny obchody v sobotu večer kupodivu zavřený, takže sme vzali zavděk benzínkou. Vykoupili jsme všechny lahváče co tam měli a spokojeně vyrazili zpět. V kempu zatím klucí postavili stany a začali připravovat véču. Když sem zjistil, že se chystá lečo ze třech různých polotovarů, s radostí jsem si vyndal řízečky od maminky:-) No nakonec to pánové s mlaskánim spořádali a vydali sme se obhlídnout okolí jezera. Všude bylo mrtvo, a tak sme to zapíchly v jedné hospůdce na pláži kde sme si dali každej 2 kusy za 2.5eura. Tady pro změnu zazářil Píďa, kterýmu to lečo asi zas tak úplně nesedlo:-) Únava už byla po namáhavé cestě značná, a tak sme se odebrali ke stanům na kutě. Já s Fandou a Švejdíkem sme si ještě dali za svitu měsíčku pár půlek finský na dobrou noc a tim skončil první den…

Neděle 26.8 - Den druhý: Po probuzení kolem 9:00 sem zjistil,že už klucí koupily čerstvé pečivo a Fanda všem rozdal kafčo 2in1 což mě mile překvapilo:-)Vosa se Švejdíkem došli zaplatit kemp-8 éček na jednoho za noc.Pokecali sme s moravákem co stanoval kousek od nás se svojí rodinkou a šli obhlídnout jezero po ránu.Pohled to byl parádní,ale koupat se zatím nikdo neodvážil-voda byla sice křišťálově čistá,ale taky dost studená.Po návratu ke stanu sme asi 2 hodiny pařili „Voko bere“-počáteční sázky 1 až 5Kč se pozdějc rozjeli až na pár stovek a někteří členové začali rozměňovat eura:-)Přitom sme stačili uvařit polívku pro všechny (gulášovka ze 3 zdrojů:-))a vymyslet trasu výletu na odpoledne-zhruba 200km okruh přes okolní průsmyky.Trasa vedla podél řeky Salzy přes Gusswerk,Wildalpen,Gostling an der Ybbs,Lunz am see a zpět do Mariazellu.Tanhle výlet já osobně považuju ja nejlepší z celý dovolený-výhledy na Alpy,zatáčky všeho druhu samozřejmě s bezchybnym povrchem-prostě ráj pro motorkáře!A že jich tu taky bylo požehnaně-ale zase ne tolik jako třeba na profláknutym Grossglockneru takže se mi tu líbilo asi i víc.Někde v půlce cesty jsme odbočily na Hochkar,což je lyžařský středisko a zároveň jedna z nejvyšších hor v okolí a vede na ní lanovka.Po zjištění že se platí vstup do areálu 3eura sme neváhali a vydali se strmým stoupáním směrem k lanovce (cca10km).Řikáte,že Švejdík už dlouho nic nevyved?Žádnej strach teď to teprve pořádně rozbalil:-)Po zdržení dole při placení dojíždíme kluky před náma a za jednou zatáčkou koukám,že na odpočívadle stojí Vosa a vedle něj leží Švejdík pod motorkou!Počáteční zděšení,že je tu průser,vystřídal záchvat smíchu-Švejdík prostě jen neodhadnul povrch při zastavování a ladnym pohybem se skácel k zemi:-)A Vosa zastavil taky tak šikovně,že mu ani nemoh jít pomoct mu jí zvednout-tak se místo toho jen řechtal jak kůňJNo nic zasmáli sme se,dali cígo,hromadný foto,okoukli BMW který neutrpělo ani škrábaneček a pokračovali vzhůru-no hned teda ne páč Švejdíkovy se moto samozřejmě položenim uchcalo a tak ještě chvíly roztlačoval.Když už se dlouho neobjevoval a já za nim vyrazil dolu ho hledat tak se proti mně vynořil ze zatáčky a já se svým rejdem musel sjíždět asi 3km dolu abych to mohl otočit:-)No a aby toho nebylo málo tak nahoře Marek vytáhnul další eso z rukávu-při parkování a zamykání motorek.Kolem nejprve pořád pobíhal nějakej šáhlej němec a tvrdil nám,že to nemusíme,že se tu nekrade.Poté co asi konečně pochopil co to znamená „di už do prdele ty kokote“ nased do auta a zmizel.No a Markovo BMW se k nám pořád nějak nemohlo natočit,aby se dalo přimknout,tak se rozhod,že si ho dá sólo kousek dál na trávník…Při zamykání kotouče si nejdřív spálil čelo a vejfuk načež mu Vosa poradil ať si k tomu lehne-a to neměl dělat..V tu ránu nám všem bylo jasný,že je něco špatně,protože byl všude kolem děsnej smrad.Švejdík vstal,kouknul na botu a oznámil nám,že vyšláp hovno.No a my sme mu už v záchvatu smíchu oznámily,že ho nejenom vyšláp,ale má ho ještě celý na koleni:-)To už bylo i na kliďase Švejdíka moc a jeho zarudlej obličej a odsekávání nám prozradily,že už by sme si mohli dělat prdelky taky z někoho jinýho:-)No jenže to že váš kamarád lehne do hovna se nestává každej den,a tak sme rejpali dál…Hlášky jako „Tady něco smrdí Švejdíku!“nebo“Tak normální kluci pojedou v jedný kabince a kluci vod hoven v druhý“ nás dostávali do kolen:-)Lanovka za 7euráků nás za chvilku vytáhla na Hochkar.Tady sme si v restaurčce dali kafčo-ty servírky se na nás tvářily dost divně nevíš náhodou čím to bylo Švejdíku??:-)-a kochali se parádnímy výhledy na všechny strany.Pak sme ještě došli na vyvýšenej pahorek s jakymsi vysílačem,kde sem Markovi aspoň trochu spravil náladu,páč sem taky vyšláp en-óno a tak sme dolu jeli pekně spolu jako správný smraďoši…Já věděl že za tu cedulku NO ENTRY nemám chodit:-)Pak následovala už jen cesta do údolí a pak zpět do Mariazellu.Tady bych jen dodal,že cesta z Lunz am See do Mariazellu prostě neměla chybu-dlouhý táhlý zatáčky sem i já posera projížděl přes 160km/h a Vosa už tady trochu nestíhal:-) Prostě tady bylo přáno spíš supersportum. Do kempu sme dorazily se západem slunce a myslim že všichni nadmíru spokojený-i Švejdík už cestou zpátky tou parádou kolem určitě zapomněl na svoje nechtěné vystoupení.K večeři se dojedli konzervy atd.,zahráli sme „Voko“,dali pár pivek a paňáků,pochlubili se starejma storkama a postupně se odebrali do stanů…

Pondělí 27.8 – Den třetí:Opět čerstvé pečivo,kafčo od Fandy a rozhodování kam dál.Původní plán navštívit Orlí hnízdo-Hitlerovu pevnost v horách z 2.sv.v.-sme zavrhli,protože se ukázalo,že leží až na rakousko-německejch hranicích,což bylo přeci jen moc daleko.Nakonec sme Vosu,kterej už opět viděl svojí zadnici naklepanou jak nedělní řízky a záda vejpůl,přesvědčily,že ten Gmunden není tak daleko,a že tam je jezero jako kráva a pěknej kemp atd. no a už se jelo.Teda nejdřív Fanda vytáh kameru a pravil,že když už sme tady tak se v tom krásnym jezeru musíme vykoupat a kdo tam nevleze tak je sračka a šlo se:-)Nakonec tam vlezli všichní až na vosu,ale já se mu nedivim,protože to byla fakt ledárna.Ale kluci tvrdili že prej ne a rochnili se tam asi půl hodiny tak já nevim no:-)Po otravnym balení sme někdy po obědě vyrazily směr Liezen-Bad Ischl-Gmunden.Cesta ubíhala bez problémů.Zajímavý ůseky střídaly nudný rovinky,ale pořád to bylo 10x lepší než silnice u nás.Po cestě se nic extra neudálo-snad jen to že Vosa na jedný křižovatce neodolal a zvednul to na bejka.Z jeho „úhledně“ srovnané bagáže ovšem vypadnul zámek na kotouč a já si o něj málem rozbil držku:-)Jo a pak ještě zastávka u parádních peřejí-ty neměli chybu.No a někdy k večeru už sme objížděli obří jezero Traumsee a hledali vhodnej kemp.Ten sme nakonec našli přímo v Gmundenu na pláži.Poprvý sme nerozdělávali stany,ale pouze rozhodili plachtu přes motorky.Došli sme zaplatit 7euro na osobu strejkovy na recepci a mazali se vykoupat do jezera.Vosa nám elegantně sdělil jaká je voda (jen co dořek že nám to hned poví se tam natáhnul po kluzkym molu a měl to za sebou) a byla fakt o dost teplejší než v Maria.Fakt parádní koupačka.Po ní ale dorazil přítel hlad a jelikož už sme měli všech těch konzerv a polívek dost,rozhodli sme se zajít někam na véču ať to stojí co to stojí.První rybárna nám nesedla(teda spíš ty ceny tam),ale napodruhý už sme byli úspěšný.Normální pizzerka s příznivejma cenama (kolem 6eur za výbornou pizu).Jen vrchní a zároveň majitel-typyckej Turek-asi nevěřil,když si ho Vosa zavolal a sdělil mu,že Fandovo “Bier ist Scheize!”.No ono bylo první ze sudu takže se to fakt nedalo pít,což i on sám uznal a bez protestů přines nový.Po dojedení fakt luxusní pizzy sme se přesunuli ze zahrádky dovnitř,kde sme dali ještě pár kousků,poškádlili juke-box a vyzvěděli od vrchního kde je tam nejlepší diskotéka.Pravil nám že v gogo baru,ale že to je hodně daleko a že nám zavolá taxika.Taxik skutečně za chvilku dorazil a za 7eček nás odvezl až na místo.Ovšem už z taxíka nám bylo jasný,že sme tam asi špatně.Slavnej GO-GO bar nebyla žádná diskotéka,ale čistokrevnej bordel!Takže sme pokecali s lehkejma holkama co koukali z okna a vyrazili hledat nějakej normálnější podnik.To se nakonec ukázalo jako nemožný a tak sme radši sehnali další tágo a jeli do kempu.Tady už jen pivko na recepci a spát…

Úterý 28.8 – Den čtvrtý:Ráno nic moc-zaprvý zatažená obloha a zadruhý nás už čekal návrat do Čech.Nicméně sme ještě posnídali zbytek zásob a před polednem vyrazily směr Eferding-okolo Linze-až plánovaného kempu v Chlumu u Třeboně.Cesta opět bez problémů,hned za hranicema Vosa vyndal vložku z výfuku,takže už sme byly opět náležitě slyšet:-)Poobědvali jsme v restaurčce někde u Lipna-nevím už jak se to tam jmenovalo,ale zato vím jistě,že už se tam nikdy nevrátim…Po příjezdu do Chlumu sme zůstali nemile překvapeni-osazenstvo kempu tvořily asi 3rybáři,5důchodců a 2rodiny s dětmi.Jelikož sme se vrátili do Čech za účelem ještě trochu zapařit,otočili sme se a rozhodli se zkusit štěstí v Třeboni.Švejdík už se teda viděl u piva úplně jedno kde,takže trochu remcal,ale nakonec to zvládnul.V Třeboni sme to zapíchli hned v prvnim kempu na kterej sme narazili a nevypadal vůbec zle.Jednosto Kč za noc bylo tak akorát a lidí v něm bylo taky dost-a hlavně to bylo kousek od města kam sme plánovali večer vyrazit.Zvyklý z Rakouska sme rozbalili plachtu přes motorky,helmy přimkli k nim a šli na jedno do kiosku.Fanda při cestě prozíravě uložil kameru na recepci.Po cestě do kiosku nás dostala následující scenérie-v kruhu o průměru dobrejch 60m seděli natěsnaný na sebe jeden holandskej důchodce vedle druhýho a pojídali konzervy.Za sebou zaparkovaný luxusní karavany a u vchodu do tohodle kroužku vyvěšená cedule s denním plánem-stačil sem přelouskat jen:”Ráno 8:00 káva a společné povídání příběhů”-no prostě masakr:-)Poté sme vyrazili směr centrum-do cesty se nám naštěstí připlet jakýsi autobusák,kterej sice málem přejel Píďu,ale jinak byl hrozně v pohodě a za 20kaček nás všechny hodil k nejbližší restauraci na véču.Byl to takovej bowling a kromě toho,že tam Píďa neustále na celý kolo řval udiveně “TY VOLÉÉÉÉÉ!!”se tam nic zvláštního nestalo.Ale co se dělo pak to už zvláštní bylo.No zkrátka sme se hrozně zrubali a nakonec skončili v Českejch Budějkách na nějaký diskotéce-teda jen já,Fanda a Píďa-Švejdík s Vosou šli rozumně spát.Ani pořádně nevim jak sme se dostali zpátky do kempu ale bylo to až k ránu.

Středa 29.8 – Den pátý: No a tohle ráno bylo pro změnu zase to nejhorší z celý dovolený.Nejen že nám bylo pěkně blbě po včerejšku,venku chcalo,ale navíc sme postupně zjišťovali,že si tu včera v noci u nás někdo pěkně přilepšil.No zkrátka a dobře sme si nějak neuvědomili že už sme opět v Čechách a nebyli dost opatrný takže nás přes noc nějaký svině okradli-mě a Fandovi vzali prachy,Píďovi foťák.Tímto jim vzkazuju ať si to pořádně užijou a pak ať hned chcípnou!No nic,řekli sme si,že si nenecháme zkazit zbytek dovolený a snažili se na to zapomenout.Hned poránu nás opustil Píďa,protože už musel do práce,a chvíli po něm si to odprděl i Švejdík-ten už zase neměl prachy.My sme se natáhli pod plachtu a čekali až přestane chcát.Plán byl dorazit na Živárnu,tam přespat a poté se přemístit do Mníšku pod Brdy kde se údajně měl konat Freestyle s Liborem Podmolem atd.Kolem oběda skutečně přestalo chcandit,a tak sme vyrazili.Fanda si teda ještě vyzvednul na recepci kameru,protože jak sám řikal-kdyby jí tam nechal tak už by to asi radši napálil někam do stromu:-)Taky sme jim na recepci sdělili,že nás okradli,načež nám jen s úsměvem sdělili,že to u nich je běžná věc a že s tim nemůžou nic dělat…Po cestě sme se pořádně nadlábli v jednom CountryBaru kam se teda pro změnu klidně někdy vrátim a za chvilku sme byli na Živárně.Tady sme si dopřáli chatku za 100Kč/noc/os.,protože naše stará těla už by asi další noc na karimatce nevydržela.No Živárnu nemá cenu popisovat takže jen heslama-Céčko=kinderparty=nuda,Keks na molu=piva,panáky,seznámení s našima sousedama.Tady nás dostala jedna holčina která tam byla s přítelem a když sme se po cestě do chatky zastavili u cesty na čůrání tak ona pravila tomu svýmu-“Já se musim taky vychcat!”a sedla si vedle nás.No problemo a přitom vypadala tak slušně:-)Ještě sme u chatky chvíli kecali a šli spát.Teda já se ještě se sousedem skáknul mrknou do Céčka,ale tam to byl furt děs,tak sme si radši u nich u chaty ugrylovali špízy a kecali o všem možnym i nemožnym.Takže Franto díky za špízy byly fakt dobrý…

Čtvrtek 30.8 – Den šestý-poslední: Ráno sme radši zmizli než se ostatní probudili a než sme se nadáli byli sme v Mníšku.Teda po cestě sme museli 2x stavět-jednou kvůli Vosovi a jednou kvůli Fandovi.Nějak jim ty panáky včera nesedli-to sem ale bonzák:-)V Mníšku sme poobědvali a natažený na louce sme čekali na začátek programu.Freestyle to byl nakonec dobrej-Vlašimáci Podmol i Bárta na pitbiku předvedli všechno včetně backflipů.Nicméně to všechno trvalo nějak moc dlouho a tak sme ani do konce nevydrželi a vyrazili kolem 17:00 dom.Po cestě nás ještě stopnul Milanos a oznámil nám,že se jim narodila dceruška,takže program na večer utrpěl změnu-žádný odpočívání po dovče,ale pěkně náklus k Houdum a zapíjet baby:-)Co dodat,dovča se povedla,až na ty český chmatáky to nemělo chybu.Příště holt víc opatrnosti-aspoň u nás.Mašiny šlapaly bez problémů což je taky supr.Díky všem členům který se zůčastnily-myslim že sme byli fakt dobrá partička:-)Tak zase snad za rok na mašinách čao!

Veškeré fotky z této dovolené naleznete ZDE

Méďa (Dangerous Rider Vlašim)